Kundkrav

Eco Health Nordic är ett företag som skapar hälso- och träningsprodukter i samarbete med influencers och offentliga människor. Deras krav var enkelt: en tilltalande, enkel och attraktiv s.k corporate-webbplats med en känsla av träning och glada människor.

Lösning

Vi använde oss av WordPress för att skapa denna webbplats, kunden önskade inga funktioner mer än en statisk webbplats som skulle bli skyltfönstret på nätet.

Design

Här landade vi i en grön känsla, det är det flera gröna nyanser som går in i varandra och skapar övergångar. Tillsammans med företagets bilder och allmänna uttryck är vi väldigt nöjda med den design (UI/UX) vi landade i tillsammans med kunden.

Hosting

Denna webbplats ligger på vår Amazon AWS-server Wondercloud.

Resultat

Kunden är mer än nöjd och detta har gett företaget ett starkt ID när de kontaktar influencers och andra samarbetspartners.

Kundkrav

Europe Health Technology med bas på Malta kontaktade oss med önskemålet om en enklare s.k coroporate-webbplats för att agera som företagets visitkort på internet. Ett önskemål kunden hade var att kunna skapa egna sidor själva men som skulle hålla samma design som övriga undersidor.

Lösning

Här stod vi för hela designen, eller UI/UX som det kallas. Vi använde oss av WordPress för att skapa denna webbplats, dels för enkelheten för kunden att skapa nya undersidor och dels för det är ett bra ramverk att växa i.

Design

Här tog vi ett litet minikliv åt sidan rent "corporate-mässigt". Vi använde oss av lite runda hörn och en genomgående turkos färg. Ett generellt lekfullt och harmoniskt gränssnitt då vi kände att det återspeglade kundens vision mer.

Hosting

Denna webbplat ligger på vår Amazon AWS-server Wondercloud.

Resultat

Kunden är mycket nöjd och det trillar in en hel trafik på webbplatsen och allt fungerar som det ska.

Kundkrav

Ett av Sveriges mikrobryggerier, Train Station Brewery, kontaktade oss 2020 och ville att vi
skulle bygga deras nya webbplats. Den skulle också innehålla en shop för försäljning av
alkoholfria drycker samt folköl.

Websida och shop

Vi valde att bygga hemsidan från grunden i WordPress och kopplade den till e-
handelsplattformen WooCommerce.

Funktioner

Förutom de mest grundläggande funktionerna, så byggde vi här en s.k ”filterribba” vilket
innebär att besökaren kan sortera dryckerna efter preferens, som t.ex. bara att visa
alkoholfria drycker, folköl, e.t.c.. En annan mycket viktig funktion är att köparen måste skriva
in sitt personnummer i kassan, för att kunna beställa folköl och hämta ut det på sitt
utlämningsställe. Verifiering sker automatiskt att personnumret matchar
beställarens/uthämtarens namn.

Integrationer

Som betalningslösning kopplades Stripe, vilket är världens största kortbetalningslösning.

Resultat

Redan några minuter efter att shopen öppnade, sålde företaget slut på sin populära julmust.
Bättre start kan man inte önska sig!

Kundkrav

JF Bildekor AB som arbetar med foliering av framför allt bilar, bad oss 2018 att
bygga en enkel hemsida och senare, som ett andra steg, införa en SEO-
optimering.

Lösning

Här byggde vi en relativt enkel sida i WordPress åt företaget. När vi byggde
sidan gjorde vi det med SEO-förfrågan i bakhuvudet och anpassade
konstruktionen för nästan 80 parametrar som vi vet att Google bedömer. På så
sätt skulle kostnaderna kunna hållas nere för kunden den dag man bestämde
sig för att även sökmotoroptimera sidan

SEO

När kunden så småningom även ville koppla på SEO på sin websida, hade vi
stor nytta av att den redan var förberedd. Vi onpageoptimerade sidan för
utvalda sökord samt implenterade vår unika SEO-lösning för
offpageoptimering.

Resultat

Ett år efter vi inledde arbetet med on- och offpageoptimeringen, så låg sidan
inom de fem högsta placeringarna vid Googlesökningar för samtliga åtta
söktermer företaget önskade ranka högt på. Bland dessa finns ”foliering
Stockholm”, ”bildekor Stockholm”, ”dekor Stockholm”, m.fl. Samtliga söktermer
är utsatta för en mycket hög konkurrens.

Kundkrav

I Uppsala slott ligger Fredens Hus och Värdegrundsguiden, som är en del av deras utställning. Värdegrundsguiden vänder sig till skolor, organisationer och privatpersoner som vill fördjupa sig i frågor om värdegrund, fred och mänskliga rättigheter.

Vi blev 2019 kontaktade av projektledaren som ville ha en interaktiv upplevelse på webben, men som även skulle fungera som ett komplement för besökarna av utställningen. Webbsidan skulle det då ge möjlighet att göra olika övningar på en iPad eller liknande, under tiden man går runt på utställningen.

Lösning

Vi har använt oss WordPress och med många olika funktioner och integrationer.

Vi skapade olika sektioner, ”Temarum” som behandlar olika ämnen. Varje temarum har en distinkt stil och innehåller olika filmklipp, diskussionsfrågor och övningar. Det blev en stimulerande blandning av interaktiva spel, quiz, bildspel, m.m. som man tar sig igenom.

För lärare, skapades särskilda lärarhandledningar, dels generellt för hur Värdegrundsguiden kan användas i undervisningen, dels handledningar för varje temarum.

Resultat

Värdegrundsguiden har blivit ett mycket uppskattat inslag i skolornas undervisning och hos allmänheten. Speciellt under Coronaåret 2020 har den betytt mycket tack vare möjligheten att kunna besöka utställningen på distans och fördjupa sig i viktiga frågor.

Rent tekniskt har allting fungerat helt friktionsfritt utan behov av någon support.

 

Kundkrav

Dr Sannas hade tidigare en mycket rudimentär webbshop som man inte var
nöjd med. Man önskade en annan design och shopen saknade flera funktioner
och integrationer som man var i behov av.

Shopen som enbart säljer Dr Sannas egna produkter, skulle kopplas till en
extern leverantör som skötte lagerhållning, packning och skeppning. Man ville
också kunna erbjuda flera olika fraktmöjligheter och betalningslösningar.

Websida och shop

Vi valde att bygga shopen med WordPress och WooCommerce. Eftersom de
flesta köp i webbshopar numera sker i mobilen, optimerade vi sidan för
mobiltelefon, s.k. ”Mobile first”.

Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Dr Sannas. Detta
innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en
mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella
hackningsförsök.

Vi skapade från grunden ett mycket lättarbetat och intuitivt s.k. ”Backend”, så
att shopinnehavaren själv enkelt kan sköta all administration och hålla nere
kostnaderna för support.

Funktioner

En mycket viktig funktion som kunden önskade var ”Hälsotips”. Här
presenteras en mängd olika hälsotips inom olika områden med artiklar och
mat/dryck-recept. Innehållet i Hälsotips uppdaterar shopinnehavaren själv
genom ”Backend”.

En annan funktion gör det också möjligt att ställa frågor direkt till Dr Sanna och
få svar via e-mail. Mycket uppskattat av kunderna.

En funktion för ”Uppföljnings e-mail” lades också till. Shopen skickar
automatiskt ut en förfrågan till kunden en tid efter köp, frågar om kunden är
nöjd och erbjuder eventuellt en rabattcheck.

Integrationer

Shopen kopplades till en extern leverantör som sköter lagerhållning, packning
och skeppning. Från shopen går information till lagret med uppgifter om köparen samt beställda produkter och från lagret kommer tillbaka uppgifter om lagersaldo som sedan uppdateras i shopen.

Som betalningslösning har Collector Checkout, som erbjuder flera olika
betalningsalternativ, kopplats till shopen.

SEO

Websidan är ännu inte SEO-optimerad, utan det kommer att nu att göras i ett
andra steg. Det som tillkommer blir en onpage-optimering för valda sökord
samt en offpage-optimering med implementering av vår unika SEO-lösning.

Resultat

Shopen som endast säljer produkter ur Dr Sannas eget varumärke, har en
mycket hög omsättning. Hittills har allting fungerat helt perfekt och det har inte
varit en enda driftstörning eller behov av support.

Kundkrav

Naturalshop kontaktade oss 2019 med en förfrågan om vi kunde bygga en stor
webbshop åt dem. Man hade tidigare drivit en mindre webbshop, men nu
skulle man hantera många fler produkter och man planerade även en
internationell försäljning. Shopen skulle på sikt enkelt kunna byggas på med
flera språk och den skulle kopplas till en extern leverantör som skötte
lagerhållning, packning och skeppning. Som betalningslösning ville man
använda Svea Ekonomi Checkout.

Websida och shop

Vi valde att bygga shopen med WordPress och WooCommerce. Eftersom de
flesta köp i webbshopar numera sker i mobilen, optimerade vi sidan för
mobiltelefon, s.k. ”Mobile first”.

Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Naturalshop. Detta
innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en
mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella
hackningsförsök.

Eftersom man planerade en internationell försäljning och hade behov att på
sikt införa flera olika språk, byggde vi upp shopen som en s.k. ”WordPress
Multisite”. Det medför att det är väldigt enkelt att lägga till fler språk i shopen,
utan att det påverkar övriga funktioner och rutiner. Speciellt, när man som i detta fall, har kommunikation med en extern leverantör för lager och logistik, är detta extremt viktigt.

Vi skapade också från grunden ett mycket lättarbetat och intuitivt s.k.
”Backend”, så att shopinnehavaren själv enkelt kan sköta all administration
och hålla nere kostnaderna för support.

Integrationer

Shopen kopplades till en extern leverantör som sköter lagerhållning, packning
och skeppning. Från shopen går information till lagret med uppgifter om
köparen samt beställda produkter och från lagret kommer tillbaka uppgifter om
lagersaldo som sedan uppdateras i shopen.
Som betalningslösning har Svea Ekonomi Checkout kopplats till shopen.

SEO

Websidan är ännu inte SEO-optimerad, utan det kommer att göras i ett senare
steg. Den är däremot förberedd programmeringsmässigt så att den uppfyller
Googles krav och det som tillkommer blir en onpage-optimering för valda
sökord. Likaså tillkommer en offpage-optimering med implementering av vår
unika SEO-lösning.

Resultat

Shopen hanterar idag ca 3.000 olika produkter och laddar mycket snabbt.
Hittills har allting fungerat helt perfekt och det har inte varit en enda
driftstörning eller önskemål om support.

Kundkrav

Celina Rydén som är en internationellt mycket känd utbildare och influerare inom nagelvärlden, skulle 2018 starta upp ett nytt företag, Moonflair AB, med en webbshop för nagelprodukter. Hennes vision var att bygga en helt ny typ av shop, optimerad både för mobil och dator, som med ett exklusivt intryck speglade både produkterna och köpupplevelsen. Shopen skulle sälja internationellt till både privatpersoner och företag, varför den måste kunna hantera flera olika språk, valutor, tullsatser och momssatser samt en mängd olika fraktsätt. Även olika betallösningar som t.ex. faktura och kort önskades.

Websida och shop

Eftersom shopen beräknades att växa kraftigt och därmed successivt byggas ut, valde vi att bygga den med wordpress och woocommerce. Skulle försäljningen senare bli väldigt stor, kan det bli aktuellt att byta till större e-handelsplattform. Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Moonflar. Detta innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella hackningsförsök.

Funktioner

Bland de funktioner som vi lade in finns ”Väntelista” (kunden antecknar sig för att få ett mail när en vara som är slut, åter finns i lager), ”Önskelista” (kunden kan markera varor som man vill handla vid ett senare tillfälle) samt ”Uppföljningse-mail” (shopen skickar automatiskt ut en förfrågan till kunden en tid efter köp, frågar om kunden är nöjd och eventuellt erbjuder en rabattcheck).

Moonflair ville också ha en video på varje produkt, på samma sätt som Furniturebox var först med. Här lade vi in en funktion som gör att under produktbilderna ligger en video där man kan se nagelprodukterna snurra och glimra.

Integrationer

Man ville också ha en automatiserad integration mot företagets Fortnox-bokföring. Detta satte vi upp med hjälp av Wetails-plugin. Det hela fungerar perfekt och varje order synkas automatiskt med bokföringen. Även köp från utlandet går in på rätt konto med rätt momssats osv. Detta spar mycket tid för både Moonflair och företagets redovisningsbyrå, vilket minimerar kostnaderna för bokföring och redovisning. En funktion för logistikintegration, Unifaun, kopplades på vilket innebär att man kan skriva ut DHL-fraktsedlar direkt i adminpanelen. Detta sparar oerhört mycket tid vid handläggningen av inkomna ordrar.

SEO

Genom en noggrann onpageoptimering för de valda sökorden och implementering av vår unika SEO-lösning för offpageoptimering, ligger webbshopen idag på första plats vid Googlesökningar på termen ”nail art” som har mer än 100.000 sökningar per månad. Man ligger också på tredje plats för söktermen ”nagelprodukter” som har nästan 10.000 sökningar i månaden, i Sverige.

Resultat

Webbshopen har nu under 2020 tredubblat sin försäljning, jämfört med 2019, det år man startade verksamheten. Och trenden är tydlig, försäljningen ökar f.n. kraftigt, månad för månad.

Kundkrav

En av Sveriges främsta influencers inom bakning, Emma Brink Rask, kontaktade oss 2019 för att diskutera möjligheten att byta till en större plattform än den blogg som hon använt under en längre tid. Emma hade också en mycket tydlig vision om hur hennes nya blogg skulle se ut, med krav på olika funktioner. Det måste bl.a. finnas en bra sökfunktion samt en stor megameny. Sponsorer och annonsörer skulle också kunna annonsera på sidan.

Lösning

Vi skräddarsydde därför en blogg från grunden i WordPress som vi kopplade till ”Google markup”. På så vis kommer recept som är inlagda i bloggens receptmodul att visas på ett korrekt sätt vid en Googlesökning, med ingredienser, tillagningstid, antal kalorier, m.m. AdSense, som är Googles annonssystem, integrerades i bloggen för att ge Emma annonsintäkter från olika annonsörer.

Resultat

Sidan är idag Sveriges största bakningsblogg och har ca 300.000 visningar i månaden. Allting har fungerat tekniskt perfekt, utan supportbehov.

 

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram