Green App Tech (GAT) är ett hett startupföretag som riktar in sig på hälsosamt leverne i form av produkter och kost. Kunden ville ha en snygg design som andades glädje och livskvalité. Viktigt för kunden var att dom kunde ändra allt själva, inte bara text, utan att även bygga egna sidor med befintliga designblock osv.
All design av sidan, s.k UI/UX, är framtagen av oss.
Sidan är byggd i WordPress och här är hela strukturen byggd med s.k Flexible Content, dvs ett 20-tal moduler designades som sen byggdes, som sen kan användas fritt att bygga "pussel" med över hela sajten, detta är mycket populärt hos kunderna då man kan göra nya undersidor som i stort sett alltid ser bra ut.
Här har jag hjälpt GAT med en egen Vultr HF-server som Wonderbird övervakar och administrerar över.
Vi tycker den här produktionen andas precis det kunden ville, vi tycker om den väldigt mycket.
Nu lanserar Energimyndigheten webbplatsen mesam.se, för att föra samman forskare och andra samhällsaktörer. Energimyndigheten satsar också 85 miljoner kronor i en ny utlysning på forskning som ska svara på varför utvecklingen mot hållbara energisystem inte går snabbare och vad som krävs för att skapa hållbara energisystem i ett samhälle där ingen lämnas utanför. Uppdragsgivare är Action Total som fick det prestigefyllda uppdraget att formge denna portal.
Kundkraven var mycket höga här. Bland annat skulle forskare kunna ha ett eget backend, där endast den forskarens publicerade material skulle vara samtidigt som det skulle publiceras i en kronologisk ordning på webbplatsen. Flera skräddarsydda funktioner och plugin byggdes för detta. Arbetet tog ca 2 månader för oss att bygga.
Läs den officiella pressreleasen från Energimyndigheten här
All design av sidan, s.k UI/UX, är framtagen av Action Total.
Sidan är byggd i WordPress och här är hela strukturen byggd med s.k Flexible Content, dvs ett 30-tal moduler designades som sen byggdes, som sen kan användas fritt att bygga "pussel" med över hela sajten.
Här har jag hjälpt Energimyndigheten med en egen Vultr HF-server som Wonderbird övervakar och administrerar över.
Jag tycker den här produktionen var makalöst häftig och extremt utmanande att göra. Och när man jobbar med toppdesigners som Action Total blir det alltid amazing.
Den ultimata arenan för äventyr, natur, musik och good times där alla får vara med. Denna extremesporttävling behövde en ny webbplats. Uppdraget fick jag från Action Total.
All design av sidan, s.k UI/UX, är framtagen av Action Total.
Sidan är byggd i WordPress och är på två språk. Backendet är helt skräddarsytt av oss och använder sig av flertalet skräddarsydda funktioner specifika för denna tävling.
Här står Wonderbird för hostingen på en Vultr HF-server.
Jag tycker den här produktionen är helt otroligt cool och när man jobbar med toppdesigners som Action Total blir det alltid väldigt väldigt bra.
Modvion påskyndar övergången till förnybar energi och material genom att bygga vindkraftstorn gjorda av laminerat trä – naturens egen kolfiber. Modvion kontaktade vår uppdragsgivare Action Total som designade sidan och skapade hela det digitala ID't åt företaget.
All design av sidan, s.k UI/UX, är framtagen av Action Total.
Sidan är byggd i WordPress och här är hela strukturen byggd med s.k Flexible Content, dvs ett 30-tal moduler designades som sen byggdes, som sen kan användas fritt att bygga "pussel" med över hela sajten.
Här står Wonderbird för hostingen på en Vultr HF-server.
Jag tycker den här produktionen är helt fantastisk och när man jobbar med toppdesigners som Action Total blir det alltid väldigt väldigt bra.
Cedervall arkitekter är en av Sveriges största arkitektbyråer och experter på samhällsfastigheter som skolor, sjukhus, universitet och vårdboenden. Vi fick i slutet av sommaren 2020 en förfrågan om vi kunde utveckla en skarp webbplats med den design som Cedervalls designbyrå hade tagit fram. Ett utmanande och roligt uppdrag där vi skulle få koncentrera oss helt på utveckling av sidan.
All design av sidan, s.k UI/UX, är framtagen av ApanApan som är en renodlad designbyrå i Stockholm.
Vi byggde sidan i WordPress med många olika funktioner. Ett avancerat, men ändå mycket lättarbetat och intuitivt ”backend” skapades så att Cedervalls webbansvariga enkelt kan administrera sidan. Här kan man lägga in nya projekt med projektdata samt bilder som presenteras i popup-fönster. Allt följer automatiskt den design Cedervall/ApanApan hade tagit fram.
Här hjälpte vi kunden att sätta upp en server på Oderland.
Produktionen blev en pixelperfekt version av den designmall tagits fram av ApanApan. Snygg design som tekniskt fungerar perfekt.
Din Tid är en skönhetssalong som funnits på Östermalm i Stockholm under många år. Ägaren till Din Tid kontaktade oss och önskade en helt ny webbsida, inklusive fotografering.
Vi byggde sidan i WordPress i kombination med WooCommerce. Salongen driver dock ingen e-handel, utan WooCommerce används här för presentation av de produkter som säljs fysiskt i salongen.
Här tog fotografen Richard Frantzén helt fantastiska bilder som skapade ett starkt ID för salongen. Designen (UI/UX) stod vi för i samråd med beställaren. En ljus, fräsch och exklusiv känsla efterfrågades och det tycker vi att vi lyckades bra med.
Webbplatsen är onpage-optimerad för utvalda sökord, men ännu inte offpage- otimerad. Det kommer att göras i ett andra steg, då vi implementerar vår unika SEO-lösning för offpage-optimering. Sidan rankar dock redan nu mycket högt vid Googlesökningar på de valda sökorden.
Webbplatsen ligger på vår egen Amazon AWS-server Wondercloud.
Kunden är mycket nöjd med mycket trafik till både webbplatsen och salongen. Idag ligger sidan bland de tio högsta resultaten, vid Googlesökning på svårt konkurrensutsatta söktermer som t.ex. ”manikyr Östermalm”, ”massage på Östermalm”, ”makeup Stockholm”.
Eco Brands Nordic är ett företag som skapar hälso- och träningsprodukter i samarbete med influencers och offentliga människor. Deras krav var enkelt: en tilltalande, enkel och attraktiv s.k corporate-webbplats med en känsla av träning och glada människor.
Vi använde oss av WordPress för att skapa denna webbplats, kunden önskade inga funktioner mer än en statisk webbplats som skulle bli skyltfönstret på nätet.
Här landade vi i en grön känsla, det är det flera gröna nyanser som går in i varandra och skapar övergångar. Tillsammans med företagets bilder och allmänna uttryck är vi väldigt nöjda med den design (UI/UX) vi landade i tillsammans med kunden.
Denna webbplats ligger på vår Amazon AWS-server Wondercloud.
Kunden är mer än nöjd och detta har gett företaget ett starkt ID när de kontaktar influencers och andra samarbetspartners.
Europe Health Technology med bas på Malta kontaktade oss med önskemålet om en enklare s.k coroporate-webbplats för att agera som företagets visitkort på internet. Ett önskemål kunden hade var att kunna skapa egna sidor själva men som skulle hålla samma design som övriga undersidor.
Här stod vi för hela designen, eller UI/UX som det kallas. Vi använde oss av WordPress för att skapa denna webbplats, dels för enkelheten för kunden att skapa nya undersidor och dels för det är ett bra ramverk att växa i.
Här tog vi ett litet minikliv åt sidan rent "corporate-mässigt". Vi använde oss av lite runda hörn och en genomgående turkos färg. Ett generellt lekfullt och harmoniskt gränssnitt då vi kände att det återspeglade kundens vision mer.
Denna webbplat ligger på vår Amazon AWS-server Wondercloud.
Kunden är mycket nöjd och det trillar in en hel trafik på webbplatsen och allt fungerar som det ska.
Ett av Sveriges mikrobryggerier, Train Station Brewery, kontaktade oss 2020 och ville att vi
skulle bygga deras nya webbplats. Den skulle också innehålla en shop för försäljning av
alkoholfria drycker samt folköl.
Vi valde att bygga hemsidan från grunden i WordPress och kopplade den till e-
handelsplattformen WooCommerce.
Förutom de mest grundläggande funktionerna, så byggde vi här en s.k ”filterribba” vilket
innebär att besökaren kan sortera dryckerna efter preferens, som t.ex. bara att visa
alkoholfria drycker, folköl, e.t.c.. En annan mycket viktig funktion är att köparen måste skriva
in sitt personnummer i kassan, för att kunna beställa folköl och hämta ut det på sitt
utlämningsställe. Verifiering sker automatiskt att personnumret matchar
beställarens/uthämtarens namn.
Som betalningslösning kopplades Stripe, vilket är världens största kortbetalningslösning.
Redan några minuter efter att shopen öppnade, sålde företaget slut på sin populära julmust.
Bättre start kan man inte önska sig!
Red Means Go, som är en inspelningsstudio för ljudböcker och podcasts i centrala Stockholm, kontaktade oss med ett önskemål om en webbplats till det då helt nystartade företaget samt en sökmotoroptimering på viktiga termer.
Vi byggde en enklare one-pager till Red Means Go med en stark onpage-optimering då syftet var att snabbt få upp företaget på förstasidan för de söktermer som önskades. Dessutom implementerades vår unika SEO-lösning för offpageoptimering.
Nu har det gått ett år och företaget dominerar för samtliga önskade söktermer. Bland annat ligger de på första plats för ”podcast studio” och ”postcast studio Stockholm”, vilket har resulterat i att väldigt många av Sveriges största podcasts numera spelas in i företagets fina lokaler på Gärdet.
JF Bildekor AB som arbetar med foliering av framför allt bilar, bad oss 2018 att
bygga en enkel hemsida och senare, som ett andra steg, införa en SEO-
optimering.
Här byggde vi en relativt enkel sida i WordPress åt företaget. När vi byggde
sidan gjorde vi det med SEO-förfrågan i bakhuvudet och anpassade
konstruktionen för nästan 80 parametrar som vi vet att Google bedömer. På så
sätt skulle kostnaderna kunna hållas nere för kunden den dag man bestämde
sig för att även sökmotoroptimera sidan
När kunden så småningom även ville koppla på SEO på sin websida, hade vi
stor nytta av att den redan var förberedd. Vi onpageoptimerade sidan för
utvalda sökord samt implenterade vår unika SEO-lösning för
offpageoptimering.
Ett år efter vi inledde arbetet med on- och offpageoptimeringen, så låg sidan
inom de fem högsta placeringarna vid Googlesökningar för samtliga åtta
söktermer företaget önskade ranka högt på. Bland dessa finns ”foliering
Stockholm”, ”bildekor Stockholm”, ”dekor Stockholm”, m.fl. Samtliga söktermer
är utsatta för en mycket hög konkurrens.
Vi fick förfrågan att bygga en hemsida till den nyöppnade skönhetssalongen OdenplansKliniken på Odenplan. Önskemålen från kunden var att få en enkel hemsida, höganpassad för att visas i mobiltelefon. Man ville också kunna administrera allting själv på webbplatsen, såsom att skapa nya sidor, lägga upp kampanjer, nya tjänster, ny personal m.m.
Sidan skulle vara kopplad både till deras interna bokningssystem och till det i skönhetsvärlden populära bokningssystemet ”Boka Direkt”
En löpande SEO-strategi som skulle ta företaget förbi konkurrenterna vid Googlesökningar var också ett viktigt krav.
Här byggde vi en sida från grunden med WordPress som ramverk. Vi skapade en skräddarsydd lösning för koppling till deras interna bokningssystem och även ”Boka Direkt”
Eftersom kunden önskade att kunna administrera allt själv på webbplatsen, så byggde vi ett mycket lättarbetat och intuitivt s.k backend.
Odenplansklinikens strategi är att fånga upp huvuddelen av sina kunder från närområdet och vi sökmotoroptimerade sidan baserat på detta. Vi onpageoptimerade sidan för utvalda sökord och implenterade vår unika SEO-lösning för offpageoptimering.
Odenplanskliniken ligger idag inom de fem högsta placeringarna vid Googlesökningar för flertalet söktermer som t.ex "ansiktsbehandling Odenplan", "vaxning Odenplan" m.fl.
Väsby Promotion är en fristående ideell förening som ägs och finansieras av
sina medlemmar, stora och små företag, föreningar och offentlig verksamhet.
Man arbetar för att skapa bästa tänkbara förutsättningar för företagande och
entreprenörskap i Upplands Väsby. Det gör man genom att erbjuda en
mötesplats och ett nätverk för idé- och affärsutbyte, kunskap och påverkan,
men också genom att fungera som företagens representant i näringslivs- och
utvecklingsfrågor i Väsby.
Väsby Promotion hade en mer än tio år gammal WordPress-installation med
tusentals poster i databasen med medlemmar, aktiviteter, nyheter m.m.
Ingenting var strukturerat eller separerat, utan allting var samlat under ett enda
WordPress standard-inlägg. Sidan som tog lång tid att ladda, var inte
anpassad för mobiltelefon, m.m. Det var också mycket svårt för föreningen att
själva administrera sidan genom det s.k. ”Backend” för att ändra eller lägga till
uppgifter.
Man önskade därför 2019 att vi skulle bygga en helt ny webbplats med ny
design och bättre struktur. Ett viktigt krav var också att man skulle kunna sköta
sidan helt själva, eftersom den ständigt behövde uppdateras med ny
information.
Det hela blev en mycket omfattande produktion med en helt ny design där
sidan anpassades för både dator och mobil. Ett omfattande menysystem med
ett flertal nya funktioner skapades. Även en poddfunktion integrerades i sidan.
Då det är en mycket levande webbplats som ständigt behöver förändras,
byggde vi ett kraftfullt, men ändå mycket lättarbetat och intuitivt, s.k.
”Backend”. Här administrerar föreningen själv enkelt sidan med alla dess
funktioner. Vi konstruerade också ett mallsystem, där föreningen själv kan
skapa och lägga till nya undersidor som har samma design som webbplatsen i
övrigt.
Vi gjorde inte någon sökmotoroptimering för webbplatsen eftersom det inte
fanns något behov av detta.
Webbplatsen har nu rullat på i ett par år och fungerat perfekt. Föreningen
sköter själv allting och har inte behövt efterfråga support en enda gång.
I Uppsala slott ligger Fredens Hus och Värdegrundsguiden, som är en del av deras utställning. Värdegrundsguiden vänder sig till skolor, organisationer och privatpersoner som vill fördjupa sig i frågor om värdegrund, fred och mänskliga rättigheter.
Vi blev 2019 kontaktade av projektledaren som ville ha en interaktiv upplevelse på webben, men som även skulle fungera som ett komplement för besökarna av utställningen. Webbsidan skulle det då ge möjlighet att göra olika övningar på en iPad eller liknande, under tiden man går runt på utställningen.
Vi har använt oss WordPress och med många olika funktioner och integrationer.
Vi skapade olika sektioner, ”Temarum” som behandlar olika ämnen. Varje temarum har en distinkt stil och innehåller olika filmklipp, diskussionsfrågor och övningar. Det blev en stimulerande blandning av interaktiva spel, quiz, bildspel, m.m. som man tar sig igenom.
För lärare, skapades särskilda lärarhandledningar, dels generellt för hur Värdegrundsguiden kan användas i undervisningen, dels handledningar för varje temarum.
Värdegrundsguiden har blivit ett mycket uppskattat inslag i skolornas undervisning och hos allmänheten. Speciellt under Coronaåret 2020 har den betytt mycket tack vare möjligheten att kunna besöka utställningen på distans och fördjupa sig i viktiga frågor.
Rent tekniskt har allting fungerat helt friktionsfritt utan behov av någon support.
Emma Green, som är känd friidrottare med flera OS-medaljer i bagaget,
kontaktade oss 2020 och behövde en hemsida för sina yogapass. Dessutom
skulle sidan också användas till att sälja hennes fotoprintar och föreläsningar.
Yogapassen skulle utformas som ”Pay-per-view” och bara kunna ses on-line.
Ett köp skulle berättiga till obegränsade pass under ett års tid. Betalningar
skulle kunna ske med kort och faktura.
Då sidan hade en del speciella krav, byggde vi en sida helt från grunden i
WordPress som kopplades med WooCommerce. Så snart kunden genomfört
ett köp av ett yogapass skickas ett e-mail till kunden med inloggningsuppgifter
och länken till yogapasset. Inloggningsuppgifterna fungerar under ett års tid.
För köp av fotoprintar fungerar det som i en vanlig webbshop och vill man
boka en föreläsning tar man kontakt med Emma direkt via kontaktformuläret,
e-mail eller telefon.
För att Emma enkelt skulle kunna administrera sidan, utformades ett
lättarbetat och intuitivt s.k. ”Backend”, där Emma enkelt själv kan administrera
sidan och lägga till fler yogapass, produkter samt annan information.
Emma ville också ha en automatiserad integration mot sin Fortnox-bokföring.
Detta satte vi upp med hjälp av Wetails-plugin. Det hela fungerar perfekt och
varje order synkas automatiskt med bokföringen.
Vi gjorde inte någon sökmotoroptimering för webbplatsen eftersom det inte
fanns något behov av detta.
Webbshopen har nu rullat på ett tag och fungerat perfekt. Emma sköter allting
själv och har inte behövt efterfråga support en enda gång.
Tobbe kontaktade oss när Coronapandemin slog igång i början av 2020 och behövde en expressiv one-pager, som skulle ersätta hans tidigare sida som hade några år på nacken.
Här byggde vi en sida i WordPress med några dynamiska funktioner och ett skräddarsytt s.k. ”Backend” till Tobbe, så att han enkelt själv kan administrera sin sida.
Tobbe behövde en integrering mot det bokningssystem han använder för sina shower. Detta gjordes med en funktion i backend, där Tobbe lägger in sina shower/biljetter och när man klickar på köp så kopplas det ihop med biljettsystemet. För besökaren sömlöst, för Tobbe, ingen huvudvärk. Vi skapade även en showfunktion samt en mall, där Tobbe enkelt kan skapa snygga undersidor rakt i WordPress eget interface.
Allting fungerar helt perfekt med en mycket nöjd kund, så vi har sluppit att en sur Tobbe har trollat fram några skära elefanter som går runt i våra lokaler på Gärdet.
Dr Sannas hade tidigare en mycket rudimentär webbshop som man inte var
nöjd med. Man önskade en annan design och shopen saknade flera funktioner
och integrationer som man var i behov av.
Shopen som enbart säljer Dr Sannas egna produkter, skulle kopplas till en
extern leverantör som skötte lagerhållning, packning och skeppning. Man ville
också kunna erbjuda flera olika fraktmöjligheter och betalningslösningar.
Vi valde att bygga shopen med WordPress och WooCommerce. Eftersom de
flesta köp i webbshopar numera sker i mobilen, optimerade vi sidan för
mobiltelefon, s.k. ”Mobile first”.
Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Dr Sannas. Detta
innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en
mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella
hackningsförsök.
Vi skapade från grunden ett mycket lättarbetat och intuitivt s.k. ”Backend”, så
att shopinnehavaren själv enkelt kan sköta all administration och hålla nere
kostnaderna för support.
En mycket viktig funktion som kunden önskade var ”Hälsotips”. Här
presenteras en mängd olika hälsotips inom olika områden med artiklar och
mat/dryck-recept. Innehållet i Hälsotips uppdaterar shopinnehavaren själv
genom ”Backend”.
En annan funktion gör det också möjligt att ställa frågor direkt till Dr Sanna och
få svar via e-mail. Mycket uppskattat av kunderna.
En funktion för ”Uppföljnings e-mail” lades också till. Shopen skickar
automatiskt ut en förfrågan till kunden en tid efter köp, frågar om kunden är
nöjd och erbjuder eventuellt en rabattcheck.
Shopen kopplades till en extern leverantör som sköter lagerhållning, packning
och skeppning. Från shopen går information till lagret med uppgifter om köparen samt beställda produkter och från lagret kommer tillbaka uppgifter om lagersaldo som sedan uppdateras i shopen.
Som betalningslösning har Collector Checkout, som erbjuder flera olika
betalningsalternativ, kopplats till shopen.
Websidan är ännu inte SEO-optimerad, utan det kommer att nu att göras i ett
andra steg. Det som tillkommer blir en onpage-optimering för valda sökord
samt en offpage-optimering med implementering av vår unika SEO-lösning.
Shopen som endast säljer produkter ur Dr Sannas eget varumärke, har en
mycket hög omsättning. Hittills har allting fungerat helt perfekt och det har inte
varit en enda driftstörning eller behov av support.
Boeno kom till oss 2017 och ville ha en totallösning. Företaget hade växt och nått en punkt då den tidigare webbplatsen inte stämde överens med den puls och identitet företaget hade utvecklat.
Sidan byggde vi i WordPress med Astra som tema, då tidsramen inte medgav att göra ett eget tema från grunden. Vi styrde upp fotografer ute på fältet och skapade en egen bildbank åt företaget. Det byggdes ett helt skräddarsytt s.k. ”Backend”, så webbansvarig i personalen kan administrera hemsidan själv.
Vi skapade flera dynamiska funktioner så som mäklarfunktion med filtreringsmöjlighet, nyheter, mikroblog o.s.v.
Vi gjorde inte någon sökmotoroptimering för webbplatsen, eftersom det inte fanns något behov av detta.
Webbplatsen har nu rullat på i ett par år och fungerat perfekt. Man sköter allting själv och har inte behövt efterfråga support en enda gång.
Laterre Fastigheter AB kontaktade oss 2019 då man behövde en ny webbplats. Företaget hade anlitat en AD för att sätta designen och känslan och ville nu ha hjälp med själva produktionen av sidan. Man ville ha en sida gjord i WordPress med ett lättarbetat s.k. ”backend”, så att de själva kunde sköta uppdateringar av sidan.
Sidan byggdes i WordPress, där mycket arbete lades på att skapa ett intuitivt och lättarbetat backend. Kunden kan här själva enkelt lägga in all information om nya projekt med bilder, ritningar och annan information.
Sidan har nu legat uppe en tid och kunden sköter själv all administration av sidan. Allting har även teknisk fungerat perfekt och man har inte efterfrågat support en enda gång.
Naturalshop kontaktade oss 2019 med en förfrågan om vi kunde bygga en stor
webbshop åt dem. Man hade tidigare drivit en mindre webbshop, men nu
skulle man hantera många fler produkter och man planerade även en
internationell försäljning. Shopen skulle på sikt enkelt kunna byggas på med
flera språk och den skulle kopplas till en extern leverantör som skötte
lagerhållning, packning och skeppning. Som betalningslösning ville man
använda Svea Ekonomi Checkout.
Vi valde att bygga shopen med WordPress och WooCommerce. Eftersom de
flesta köp i webbshopar numera sker i mobilen, optimerade vi sidan för
mobiltelefon, s.k. ”Mobile first”.
Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Naturalshop. Detta
innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en
mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella
hackningsförsök.
Eftersom man planerade en internationell försäljning och hade behov att på
sikt införa flera olika språk, byggde vi upp shopen som en s.k. ”WordPress
Multisite”. Det medför att det är väldigt enkelt att lägga till fler språk i shopen,
utan att det påverkar övriga funktioner och rutiner. Speciellt, när man som i detta fall, har kommunikation med en extern leverantör för lager och logistik, är detta extremt viktigt.
Vi skapade också från grunden ett mycket lättarbetat och intuitivt s.k.
”Backend”, så att shopinnehavaren själv enkelt kan sköta all administration
och hålla nere kostnaderna för support.
Shopen kopplades till en extern leverantör som sköter lagerhållning, packning
och skeppning. Från shopen går information till lagret med uppgifter om
köparen samt beställda produkter och från lagret kommer tillbaka uppgifter om
lagersaldo som sedan uppdateras i shopen.
Som betalningslösning har Svea Ekonomi Checkout kopplats till shopen.
Websidan är ännu inte SEO-optimerad, utan det kommer att göras i ett senare
steg. Den är däremot förberedd programmeringsmässigt så att den uppfyller
Googles krav och det som tillkommer blir en onpage-optimering för valda
sökord. Likaså tillkommer en offpage-optimering med implementering av vår
unika SEO-lösning.
Shopen hanterar idag ca 3.000 olika produkter och laddar mycket snabbt.
Hittills har allting fungerat helt perfekt och det har inte varit en enda
driftstörning eller önskemål om support.