Trainstationbrewery.com

Kundkrav

Ett av Sveriges mikrobryggerier, Train Station Brewery, kontaktade oss 2020 och ville att vi
skulle bygga deras nya webbplats. Den skulle också innehålla en shop för försäljning av
alkoholfria drycker samt folköl.

Websida och shop

Vi valde att bygga hemsidan från grunden i WordPress och kopplade den till e-
handelsplattformen WooCommerce.

Funktioner

Förutom de mest grundläggande funktionerna, så byggde vi här en s.k ”filterribba” vilket
innebär att besökaren kan sortera dryckerna efter preferens, som t.ex. bara att visa
alkoholfria drycker, folköl, e.t.c.. En annan mycket viktig funktion är att köparen måste skriva
in sitt personnummer i kassan, för att kunna beställa folköl och hämta ut det på sitt
utlämningsställe. Verifiering sker automatiskt att personnumret matchar
beställarens/uthämtarens namn.

Integrationer

Som betalningslösning kopplades Stripe, vilket är världens största kortbetalningslösning.

Resultat

Redan några minuter efter att shopen öppnade, sålde företaget slut på sin populära julmust.
Bättre start kan man inte önska sig!

Affordabledesign.se

Kundkrav

Denna webbshop är till stor del utvecklad av en annan webbyrå, som
kontaktade oss och behövde hjälp med att utveckla ett antal skräddarsydda
funktioner.

Websida och shop

Man hade använt sig av WordPress och WooCommerce samt ett färdigt
WordPress-tema, Ocean, som dock saknade ett antal funktioner som
beställaren efterfrågade.
Utöver utveckling av funktionerna, hjälpte vi även till med att bygga ett
skräddarsytt sidhuvud och sidfot till shopen.

Funktioner

Vi byggde samtliga produktsidor till shopen och integrerade funktioner för att
enkelt beställa tygprover samt visa fullständiga produktdata, som t.ex. mått,
material, tvättråd, m.m. Vi anpassade också det s.k. ”Backend:et”, så att
shopinnehavaren där enkelt kan mata in alla produktspecifika data i systemet.

Hosting

Webbshopen ligger idag på vår egen server Wondercloud.

Resultat

Webbshopen har snabbt blivit en populär uppstickare i möbelvärlden.

Under vissa kampanjer har shopen haft flera tusen besök per timme, vilket vår
server har hanterat galant. Hittills, under mer än ett års års drift, har den inte
haft en enda driftstörning.

Byemmagreen.se

Kundkrav

Emma Green, som är känd friidrottare med flera OS-medaljer i bagaget,
kontaktade oss 2020 och behövde en hemsida för sina yogapass. Dessutom
skulle sidan också användas till att sälja hennes fotoprintar och föreläsningar.

Yogapassen skulle utformas som ”Pay-per-view” och bara kunna ses on-line.
Ett köp skulle berättiga till obegränsade pass under ett års tid. Betalningar
skulle kunna ske med kort och faktura.

Websida och shop

Då sidan hade en del speciella krav, byggde vi en sida helt från grunden i
WordPress som kopplades med WooCommerce. Så snart kunden genomfört
ett köp av ett yogapass skickas ett e-mail till kunden med inloggningsuppgifter
och länken till yogapasset. Inloggningsuppgifterna fungerar under ett års tid.

För köp av fotoprintar fungerar det som i en vanlig webbshop och vill man
boka en föreläsning tar man kontakt med Emma direkt via kontaktformuläret,
e-mail eller telefon.

För att Emma enkelt skulle kunna administrera sidan, utformades ett
lättarbetat och intuitivt s.k. ”Backend”, där Emma enkelt själv kan administrera
sidan och lägga till fler yogapass, produkter samt annan information.

Integrationer

Emma ville också ha en automatiserad integration mot sin Fortnox-bokföring.
Detta satte vi upp med hjälp av Wetails-plugin. Det hela fungerar perfekt och
varje order synkas automatiskt med bokföringen.

SEO

Vi gjorde inte någon sökmotoroptimering för webbplatsen eftersom det inte
fanns något behov av detta.

Resultat

Webbshopen har nu rullat på ett tag och fungerat perfekt. Emma sköter allting
själv och har inte behövt efterfråga support en enda gång.

Drsannas.se

Kundkrav

Dr Sannas hade tidigare en mycket rudimentär webbshop som man inte var
nöjd med. Man önskade en annan design och shopen saknade flera funktioner
och integrationer som man var i behov av.

Shopen som enbart säljer Dr Sannas egna produkter, skulle kopplas till en
extern leverantör som skötte lagerhållning, packning och skeppning. Man ville
också kunna erbjuda flera olika fraktmöjligheter och betalningslösningar.

Websida och shop

Vi valde att bygga shopen med WordPress och WooCommerce. Eftersom de
flesta köp i webbshopar numera sker i mobilen, optimerade vi sidan för
mobiltelefon, s.k. ”Mobile first”.

Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Dr Sannas. Detta
innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en
mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella
hackningsförsök.

Vi skapade från grunden ett mycket lättarbetat och intuitivt s.k. ”Backend”, så
att shopinnehavaren själv enkelt kan sköta all administration och hålla nere
kostnaderna för support.

Funktioner

En mycket viktig funktion som kunden önskade var ”Hälsotips”. Här
presenteras en mängd olika hälsotips inom olika områden med artiklar och
mat/dryck-recept. Innehållet i Hälsotips uppdaterar shopinnehavaren själv
genom ”Backend”.

En annan funktion gör det också möjligt att ställa frågor direkt till Dr Sanna och
få svar via e-mail. Mycket uppskattat av kunderna.

En funktion för ”Uppföljnings e-mail” lades också till. Shopen skickar
automatiskt ut en förfrågan till kunden en tid efter köp, frågar om kunden är
nöjd och erbjuder eventuellt en rabattcheck.

Integrationer

Shopen kopplades till en extern leverantör som sköter lagerhållning, packning
och skeppning. Från shopen går information till lagret med uppgifter om köparen samt beställda produkter och från lagret kommer tillbaka uppgifter om lagersaldo som sedan uppdateras i shopen.

Som betalningslösning har Collector Checkout, som erbjuder flera olika
betalningsalternativ, kopplats till shopen.

SEO

Websidan är ännu inte SEO-optimerad, utan det kommer att nu att göras i ett
andra steg. Det som tillkommer blir en onpage-optimering för valda sökord
samt en offpage-optimering med implementering av vår unika SEO-lösning.

Resultat

Shopen som endast säljer produkter ur Dr Sannas eget varumärke, har en
mycket hög omsättning. Hittills har allting fungerat helt perfekt och det har inte
varit en enda driftstörning eller behov av support.

Naturalshop.se

Kundkrav

Naturalshop kontaktade oss 2019 med en förfrågan om vi kunde bygga en stor
webbshop åt dem. Man hade tidigare drivit en mindre webbshop, men nu
skulle man hantera många fler produkter och man planerade även en
internationell försäljning. Shopen skulle på sikt enkelt kunna byggas på med
flera språk och den skulle kopplas till en extern leverantör som skötte
lagerhållning, packning och skeppning. Som betalningslösning ville man
använda Svea Ekonomi Checkout.

Websida och shop

Vi valde att bygga shopen med WordPress och WooCommerce. Eftersom de
flesta köp i webbshopar numera sker i mobilen, optimerade vi sidan för
mobiltelefon, s.k. ”Mobile first”.

Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Naturalshop. Detta
innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en
mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella
hackningsförsök.

Eftersom man planerade en internationell försäljning och hade behov att på
sikt införa flera olika språk, byggde vi upp shopen som en s.k. ”WordPress
Multisite”. Det medför att det är väldigt enkelt att lägga till fler språk i shopen,
utan att det påverkar övriga funktioner och rutiner. Speciellt, när man som i detta fall, har kommunikation med en extern leverantör för lager och logistik, är detta extremt viktigt.

Vi skapade också från grunden ett mycket lättarbetat och intuitivt s.k.
”Backend”, så att shopinnehavaren själv enkelt kan sköta all administration
och hålla nere kostnaderna för support.

Integrationer

Shopen kopplades till en extern leverantör som sköter lagerhållning, packning
och skeppning. Från shopen går information till lagret med uppgifter om
köparen samt beställda produkter och från lagret kommer tillbaka uppgifter om
lagersaldo som sedan uppdateras i shopen.
Som betalningslösning har Svea Ekonomi Checkout kopplats till shopen.

SEO

Websidan är ännu inte SEO-optimerad, utan det kommer att göras i ett senare
steg. Den är däremot förberedd programmeringsmässigt så att den uppfyller
Googles krav och det som tillkommer blir en onpage-optimering för valda
sökord. Likaså tillkommer en offpage-optimering med implementering av vår
unika SEO-lösning.

Resultat

Shopen hanterar idag ca 3.000 olika produkter och laddar mycket snabbt.
Hittills har allting fungerat helt perfekt och det har inte varit en enda
driftstörning eller önskemål om support.

Moonflair.se

Kundkrav

Celina Rydén som är en internationellt mycket känd utbildare och influerare inom nagelvärlden, skulle 2018 starta upp ett nytt företag, Moonflair AB, med en webbshop för nagelprodukter. Hennes vision var att bygga en helt ny typ av shop, optimerad både för mobil och dator, som med ett exklusivt intryck speglade både produkterna och köpupplevelsen. Shopen skulle sälja internationellt till både privatpersoner och företag, varför den måste kunna hantera flera olika språk, valutor, tullsatser och momssatser samt en mängd olika fraktsätt. Även olika betallösningar som t.ex. faktura och kort önskades.

Websida och shop

Eftersom shopen beräknades att växa kraftigt och därmed successivt byggas ut, valde vi att bygga den med wordpress och woocommerce. Skulle försäljningen senare bli väldigt stor, kan det bli aktuellt att byta till större e-handelsplattform. Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Moonflar. Detta innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella hackningsförsök.

Funktioner

Bland de funktioner som vi lade in finns ”Väntelista” (kunden antecknar sig för att få ett mail när en vara som är slut, åter finns i lager), ”Önskelista” (kunden kan markera varor som man vill handla vid ett senare tillfälle) samt ”Uppföljningse-mail” (shopen skickar automatiskt ut en förfrågan till kunden en tid efter köp, frågar om kunden är nöjd och eventuellt erbjuder en rabattcheck).

Moonflair ville också ha en video på varje produkt, på samma sätt som Furniturebox var först med. Här lade vi in en funktion som gör att under produktbilderna ligger en video där man kan se nagelprodukterna snurra och glimra.

Integrationer

Man ville också ha en automatiserad integration mot företagets Fortnox-bokföring. Detta satte vi upp med hjälp av Wetails-plugin. Det hela fungerar perfekt och varje order synkas automatiskt med bokföringen. Även köp från utlandet går in på rätt konto med rätt momssats osv. Detta spar mycket tid för både Moonflair och företagets redovisningsbyrå, vilket minimerar kostnaderna för bokföring och redovisning. En funktion för logistikintegration, Unifaun, kopplades på vilket innebär att man kan skriva ut DHL-fraktsedlar direkt i adminpanelen. Detta sparar oerhört mycket tid vid handläggningen av inkomna ordrar.

SEO

Genom en noggrann onpageoptimering för de valda sökorden och implementering av vår unika SEO-lösning för offpageoptimering, ligger webbshopen idag på första plats vid Googlesökningar på termen ”nail art” som har mer än 100.000 sökningar per månad. Man ligger också på tredje plats för söktermen ”nagelprodukter” som har nästan 10.000 sökningar i månaden, i Sverige.

Resultat

Webbshopen har nu under 2020 tredubblat sin försäljning, jämfört med 2019, det år man startade verksamheten. Och trenden är tydlig, försäljningen ökar f.n. kraftigt, månad för månad.