Kundkrav

Ett av Sveriges mikrobryggerier, Train Station Brewery, kontaktade oss 2020 och ville att vi
skulle bygga deras nya webbplats. Den skulle också innehålla en shop för försäljning av
alkoholfria drycker samt folköl.

Websida och shop

Vi valde att bygga hemsidan från grunden i WordPress och kopplade den till e-
handelsplattformen WooCommerce.

Funktioner

Förutom de mest grundläggande funktionerna, så byggde vi här en s.k ”filterribba” vilket
innebär att besökaren kan sortera dryckerna efter preferens, som t.ex. bara att visa
alkoholfria drycker, folköl, e.t.c.. En annan mycket viktig funktion är att köparen måste skriva
in sitt personnummer i kassan, för att kunna beställa folköl och hämta ut det på sitt
utlämningsställe. Verifiering sker automatiskt att personnumret matchar
beställarens/uthämtarens namn.

Integrationer

Som betalningslösning kopplades Stripe, vilket är världens största kortbetalningslösning.

Resultat

Redan några minuter efter att shopen öppnade, sålde företaget slut på sin populära julmust.
Bättre start kan man inte önska sig!

Kundkrav

Emma Green, som är känd friidrottare med flera OS-medaljer i bagaget,
kontaktade oss 2020 och behövde en hemsida för sina yogapass. Dessutom
skulle sidan också användas till att sälja hennes fotoprintar och föreläsningar.

Yogapassen skulle utformas som ”Pay-per-view” och bara kunna ses on-line.
Ett köp skulle berättiga till obegränsade pass under ett års tid. Betalningar
skulle kunna ske med kort och faktura.

Websida och shop

Då sidan hade en del speciella krav, byggde vi en sida helt från grunden i
WordPress som kopplades med WooCommerce. Så snart kunden genomfört
ett köp av ett yogapass skickas ett e-mail till kunden med inloggningsuppgifter
och länken till yogapasset. Inloggningsuppgifterna fungerar under ett års tid.

För köp av fotoprintar fungerar det som i en vanlig webbshop och vill man
boka en föreläsning tar man kontakt med Emma direkt via kontaktformuläret,
e-mail eller telefon.

För att Emma enkelt skulle kunna administrera sidan, utformades ett
lättarbetat och intuitivt s.k. ”Backend”, där Emma enkelt själv kan administrera
sidan och lägga till fler yogapass, produkter samt annan information.

Integrationer

Emma ville också ha en automatiserad integration mot sin Fortnox-bokföring.
Detta satte vi upp med hjälp av Wetails-plugin. Det hela fungerar perfekt och
varje order synkas automatiskt med bokföringen.

SEO

Vi gjorde inte någon sökmotoroptimering för webbplatsen eftersom det inte
fanns något behov av detta.

Resultat

Webbshopen har nu rullat på ett tag och fungerat perfekt. Emma sköter allting
själv och har inte behövt efterfråga support en enda gång.

Kundkrav

Celina Rydén som är en internationellt mycket känd utbildare och influerare inom nagelvärlden, skulle 2018 starta upp ett nytt företag, Moonflair AB, med en webbshop för nagelprodukter. Hennes vision var att bygga en helt ny typ av shop, optimerad både för mobil och dator, som med ett exklusivt intryck speglade både produkterna och köpupplevelsen. Shopen skulle sälja internationellt till både privatpersoner och företag, varför den måste kunna hantera flera olika språk, valutor, tullsatser och momssatser samt en mängd olika fraktsätt. Även olika betallösningar som t.ex. faktura och kort önskades.

Websida och shop

Eftersom shopen beräknades att växa kraftigt och därmed successivt byggas ut, valde vi att bygga den med wordpress och woocommerce. Skulle försäljningen senare bli väldigt stor, kan det bli aktuellt att byta till större e-handelsplattform. Vi satte även upp en egen vps (virtual personal server) åt Moonflar. Detta innebär att man inte delar fysisk server med någon annan och får därför en mycket högre stabilitet i driften och högre säkerhet mot eventuella hackningsförsök.

Funktioner

Bland de funktioner som vi lade in finns ”Väntelista” (kunden antecknar sig för att få ett mail när en vara som är slut, åter finns i lager), ”Önskelista” (kunden kan markera varor som man vill handla vid ett senare tillfälle) samt ”Uppföljningse-mail” (shopen skickar automatiskt ut en förfrågan till kunden en tid efter köp, frågar om kunden är nöjd och eventuellt erbjuder en rabattcheck).

Moonflair ville också ha en video på varje produkt, på samma sätt som Furniturebox var först med. Här lade vi in en funktion som gör att under produktbilderna ligger en video där man kan se nagelprodukterna snurra och glimra.

Integrationer

Man ville också ha en automatiserad integration mot företagets Fortnox-bokföring. Detta satte vi upp med hjälp av Wetails-plugin. Det hela fungerar perfekt och varje order synkas automatiskt med bokföringen. Även köp från utlandet går in på rätt konto med rätt momssats osv. Detta spar mycket tid för både Moonflair och företagets redovisningsbyrå, vilket minimerar kostnaderna för bokföring och redovisning. En funktion för logistikintegration, Unifaun, kopplades på vilket innebär att man kan skriva ut DHL-fraktsedlar direkt i adminpanelen. Detta sparar oerhört mycket tid vid handläggningen av inkomna ordrar.

SEO

Genom en noggrann onpageoptimering för de valda sökorden och implementering av vår unika SEO-lösning för offpageoptimering, ligger webbshopen idag på första plats vid Googlesökningar på termen ”nail art” som har mer än 100.000 sökningar per månad. Man ligger också på tredje plats för söktermen ”nagelprodukter” som har nästan 10.000 sökningar i månaden, i Sverige.

Resultat

Webbshopen har nu under 2020 tredubblat sin försäljning, jämfört med 2019, det år man startade verksamheten. Och trenden är tydlig, försäljningen ökar f.n. kraftigt, månad för månad.

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram