Kundkrav

Emma Green, som är känd friidrottare med flera OS-medaljer i bagaget,
kontaktade oss 2020 och behövde en hemsida för sina yogapass. Dessutom
skulle sidan också användas till att sälja hennes fotoprintar och föreläsningar.

Yogapassen skulle utformas som ”Pay-per-view” och bara kunna ses on-line.
Ett köp skulle berättiga till obegränsade pass under ett års tid. Betalningar
skulle kunna ske med kort och faktura.

Websida och shop

Då sidan hade en del speciella krav, byggde vi en sida helt från grunden i
WordPress som kopplades med WooCommerce. Så snart kunden genomfört
ett köp av ett yogapass skickas ett e-mail till kunden med inloggningsuppgifter
och länken till yogapasset. Inloggningsuppgifterna fungerar under ett års tid.

För köp av fotoprintar fungerar det som i en vanlig webbshop och vill man
boka en föreläsning tar man kontakt med Emma direkt via kontaktformuläret,
e-mail eller telefon.

För att Emma enkelt skulle kunna administrera sidan, utformades ett
lättarbetat och intuitivt s.k. ”Backend”, där Emma enkelt själv kan administrera
sidan och lägga till fler yogapass, produkter samt annan information.

Integrationer

Emma ville också ha en automatiserad integration mot sin Fortnox-bokföring.
Detta satte vi upp med hjälp av Wetails-plugin. Det hela fungerar perfekt och
varje order synkas automatiskt med bokföringen.

SEO

Vi gjorde inte någon sökmotoroptimering för webbplatsen eftersom det inte
fanns något behov av detta.

Resultat

Webbshopen har nu rullat på ett tag och fungerat perfekt. Emma sköter allting
själv och har inte behövt efterfråga support en enda gång.

Kundkrav

En av Sveriges främsta influencers inom bakning, Emma Brink Rask, kontaktade oss 2019 för att diskutera möjligheten att byta till en större plattform än den blogg som hon använt under en längre tid. Emma hade också en mycket tydlig vision om hur hennes nya blogg skulle se ut, med krav på olika funktioner. Det måste bl.a. finnas en bra sökfunktion samt en stor megameny. Sponsorer och annonsörer skulle också kunna annonsera på sidan.

Lösning

Vi skräddarsydde därför en blogg från grunden i WordPress som vi kopplade till ”Google markup”. På så vis kommer recept som är inlagda i bloggens receptmodul att visas på ett korrekt sätt vid en Googlesökning, med ingredienser, tillagningstid, antal kalorier, m.m. AdSense, som är Googles annonssystem, integrerades i bloggen för att ge Emma annonsintäkter från olika annonsörer.

Resultat

Sidan är idag Sveriges största bakningsblogg och har ca 300.000 visningar i månaden. Allting har fungerat tekniskt perfekt, utan supportbehov.

 

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram